21 juli 2017

Snart springs det ett historiskt hinderlopp i Helsingborg

Lyssna: "Min sambo satt i soffan för fem år sedan, och var väldigt överviktig"

Hinderbanor blir allt vanligare, och i Helsingborg går ett speciellt hinderlopp i morgon, lördag. Hinderloppet går igenom slaget vid Helsingborg, och deltagarna kommer bland annat att bli beskjutna av sexton karoliner.

Sara Andersson är en av projektledarna för hinderbaneloppet Berzerk. och det är andra året i rad som hinderloppet anordnas.

– Det är jag och min käre sambo som är initiativtagarna bakom Berzerk. Min sambo satt i soffan för fem år sedan, och var väldigt överviktig, och kände att nu får det vara nog. Jag vill förändra mitt liv, och tänkte jag anmäler mig till ett tufft hinderlopp för att komma igång med träningen, säger Sara Andersson, och fortsätter:

– Där väcktes intresset för hinderlopp, och i sin tur ville vi kombinera det med vårt intresse för historia.

Men det låter lite läskigt. Behöver du vara rädd?

Nej, det behöver du inte vara. Vikingarna är snälla på insidan, och alla kommer förbi hindren oavsett.

...
Källa: Sveriges Radio P4 nyheter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tänk på att du är personligen ansvarig för dina kommentarer som du skriver och lämnar här. Så håll en trevlig och god ton för allas trevnad. Samt tack på förhand för ditt inlägg och din delaktighet här.
Har du frågor kontaktar du oss enklast och snabbast på post@hbgnyheter.com