18 april 2018

Bäst låsa cykeln med flera lås?

Kalle Adamsson och Filip Fröberg i Helsingborg låser fast sina cyklar ordentligt.

Lyssna: Webb Enkät om cykelstölder i Helsongborg med påa+ava

Tänk på var du parkerar din cykel och lås den helst med flera lås. Det är några av de tips som Helsingborgarna ger.

Vår reporter Anna Hanspers trampade ut på stan för att snacka om cykelstölder. Nu stjäls också delar – inte minst batterier till elcyklar.

Mary har själv inte drabbats, men ändå påverkats.

– Min man har fått sin cykel stulen, och det är ju tråkigt. Själv har jag två lås på mina cyklar. Man måste tänka på att låsa den, för att köpa nya cyklar kostar mycket.

Mary tycker också att det är viktigt att välja rätt ställe att parkera cykeln på.

Kalle Adamsson låser fast mormors gröna cykel ordentligt.

– Den har jag för att min tiotusenkronors cykel blev stulen. Även om jag hade bra lås på den. Mormors cykel kanske inte så många vill ha?

Låsa fast cykeln och ha en bra försäkring är Kalles råd.

...
Källa: Sveriges Radio P4 nyheter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tänk på att du är personligen ansvarig för dina kommentarer som du skriver och lämnar här. Så håll en trevlig och god ton för allas trevnad. Samt tack på förhand för ditt inlägg och din delaktighet här.
Har du frågor kontaktar du oss enklast och snabbast på post@hbgnyheter.com