18 maj 2018

Hampus från Helsingborg om uppmärksamheten i hockey-VM

Hampus Lindholm har fått mycket beröm genom turnéringen.

Lyssna: Hampus Lindholm Tre kronor

Bara två matcher återstår för Tre Kronor i hockey-VM. Röglefostrade Hampus Lindholm från Helsingborg är en av spelarna som fått mycket beröm i turnéringen.

– Det ska bli riktigt kul, det här vi har laddat för hela turnén, säger han inför slutspurten.

Bara två matcher återstår för Tre Kronor. Närmast väntar USA på lördag. 

– Det är en riktigt tuff motståndare, det gäller att vi är på  tårna och spelar vår bästa match. Det är att försöka hålla sig från utvisningsbåset och fortsätta göra det vi har gjort bra. 

För Hampus Lindholm som spelat i både Jonstorp och Rögle men nu inte spelat en match hemma på fem år betyder närheten till familj och vänner extra mycket

– Jag va 17 bast sist jag spelade hemma så det var längesen folk såg mig spela. Bara att folk kan sätta på teven och kolla, sitta och kolla NHL mitt i natten är inte så enkelt för alla. 

Efter mycket beröm genom turnéringen tror han ändå att det finns ännu mer att ge. 

– Jag känner att jag har några växlar till och lägga till och saker jag kan förbättra.

...
Källa: Sveriges Radio P4 nyheter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tänk på att du är personligen ansvarig för dina kommentarer som du skriver och lämnar här. Så håll en trevlig och god ton för allas trevnad. Samt tack på förhand för ditt inlägg och din delaktighet här.
Har du frågor kontaktar du oss enklast och snabbast på post@hbgnyheter.com